OFERTA EDUCAŢIONALĂ – GRUPA MIJLOCIE B
AN ŞCOLAR 2020-2021
EDUCATOARE: MANCIU GEORGIANA
Grupa Mijlocie ,,B” , parte integrantă a Grădiniței P.P. Nr. 38 din Timișoara, promovează o ofertă educaţională completă, adaptată particularităţilor copiilor, ţinând cont de aptitudinile și calităţile fiecăruia.
ACTIVITĂŢI PE DOMENII EXPERIENŢIALE (din CURRICULUM NAŢIONAL)
1 . Educarea limbajului
– comunicarea de impresii, idei despre aspecte din mediul social şi natural;
– înțelegerea și transmiterea de mesaje simple; reacționarea la acestea ;
– participarea la activitățile de grup/de joc atât în calitate de vorbitor, cât şi de auditor;
– distingerea sunetelor ce compun cuvintele, pentru a le pronunța corect;
– învăţarea de cuvinte noi, conştientizându-le înţelesul, pentru a le folosi în contexte adecvate;
– îmbogățirea vocabularului activ şi pasiv pe baza experienţei, activităţii personale şi/sau a relaţiilor cu ceilalţi şi simultan utilizarea unui limbaj oral corect din punct de vedere gramatical;
– exprimarea corectă din punct de vedere sintactic, în propoziţii simple;
– audierea cu atenţie a unor texte pentru mărirea orizontului de cunoaştere;
– receptarea unui text înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale acestuia;
– exprimarea în propoziţii simple trăiri, întâmplări din experienţa proprie sau a altor copii/adulţi în reproducerea unor poezii/poveşti;
– utilizarea efectivă a instrumentelor de scris, stăpânind deprinderile motrice elementare necesare folosirii acestora;
– să înţeleagă că tipăritura (scrisul) are înţeles (semnificaţie);
– să utilizeze desene, simboluri pentru a transmite semnificaţie.
– să descopere că scrierea îndeplineşte anumite scopuri, cerinţe sociale şi să se folosească de această descoperire (ex.: recunoaşte şi respectă simboluri care avertizează asupra prezenţei/existenţei unui pericol sau care arată direcţia, destinaţia unei clădiri/unui loc etc.).
2 . Cunoaşterea mediului înconjurător
– cunoaşterea aspectelor caracteristice mediului apropiat pentru a se adapta uşor la cerinţele acestuia;
– cunoașterea unor elemente componente ale lumii înconjurătoare (obiecte, aerul, apa, solul, vegetaţia, fauna, fiinţa umană ca parte integrantă a mediului, fenomene ale naturii), precum şi interdependenţa dintre ele folosind materiale intuitive;
– să recunoască şi să descrie verbal şi/sau grafic anumite schimbări şi transformări din mediul apropiat;
– aplicarea normelor de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;
– recunoaşterea anumitor schimbări şi transformări din mediul înconjurător;
– cunoaşterea unor elemente ale culturii şi religiei mediului social din care face parte;
– să comunice impresii, idei despre aspecte ale mediului înconjurător;
3 . Activităţi matematice
– îmbogăţirea experienţei senzoriale, ca bază a cunoştinţelor matematice referitoare la recunoaşterea, denumirea obiectelor, cantitatea lor, clasificarea, constituirea de grupuri/ mulţimi, pe baza unor însuşiri comune (formă, mărime, culoare) luate în considerare separat sau mai multe simultan;
– înţelegerea şi numirea relaţiilor spaţiale relative, plasarea obiectelor într-un spaţiu dat ori să se plaseze corect el însuşi în raport cu un reper dat;
– clasificarea obiectelor şi fiinţelor după unul sau mai multe criterii asociate;
– aprecierea globală a cantităţii de obiecte concrete şi raporturile cantitative dintre două grupuri comparate, folosind un limbaj adecvat;
– să numere de la 1-5, recunoscând grupele cu 1-5 obiecte şi cifrele corespunzătoare;
– să raporteze numărul la cantitate;
– să-şi formeze reprezentări corecte despre formele geometrice plane- cerc, pătrat, triunghi;
– efectuarea de operaţii şi deducţii logice, în cadrul jocurilor cu piesele geome-trice;
– efectuarea de operaţii cu grupele de obiecte constituite în funcţie de diferite criterii date ori găsite de el însuşi: triere, grupare/regrupare, comparare, clasificare, ordonare, apreciere a cantităţii prin punere în corespondenţă;
– identificarea poziţiei unui obiect într-un şir utilizând numeralul ordinal;
– compunerea şi rezolvarea de probleme simple, implicând adunarea/ scăderea în limitele 1-5.
4 . Educaţie pentru societate
– cunoaşterea persoanelor din mediul apropiat;
– cunoaşterea normelor de comportare necesare integrării în viaţa socială (igiena personală; familie, grădiniță, grup de joacă);
-respectul de sine (politețe, sinceritate, hărnicie, prietenie, toleranță);
– manifestarea spiritului de echipă prin colaborare la realizarea unei activităţi în comun;
– cunoaşterea şi aplicarea regulilor de igienă personală;
– cunoașterea şi utilizarea unor unelte simple de lucru pentru realizarea unei activităţi practice;
– să cunoască diferite materiale de lucru, din natură ori sintetice;
– să efectueze operaţii simple de lucru cu materiale din natură şi sintetice;
– formeze deprinderi practice şi gospodăreşti;
– manifestarea atitudinii pozitive faţă de fiinţe şi lucruri;
– cunoașterea drepturilor copilului în viaţa socială;
– conştientizarea consecinţelor pozitive şi negative ale comportamentelor sale asupra sa şi a celorlalţi;
– cunoaşterea de reguli de securitate personală (reguli de circulație);
– înțelegerea semnificaţiei unor evenimente social-culturale.
5 . Educație plastică
– cunoașterea denumirii instrumentelor și materialelor de lucru folosite;
– redarea temelor plastice specifice desenului (punctul, linia, forma-spontană, decorativă);
– mânuirea corectă a instrumentelor și materialelor de lucru;
– obținerea de efecte plastice, forme spontane și elaborate prin tehnici specifice picturii (dactilo-pictură, fuzionare, presare, stropire, amprentare, șablonul, ștampilare);
– utilizarea unui limbaj adecvat cu privire la diferitele activități plastice concrete;
– identificarea culorilor și folosirea acestora corespunzător (culori primare, calde, reci);
– înțelegerea procedeului de lucru prin exersare;
– aplicarea diferitelor tehnici de lucru pentru a obține forme cât mai apropiate de realitate;
– perceperea frumosului din natură, dezvoltându- și spiritul de observație.
MODELAJ
– cunoașterea denumirii materialelor și a însușirilor acestora;
exersarea deprinderilor tehnice specifice modelajului în redarea unor teme plastice (mișcare circulară, translatorie, lipire, aplatizare/apăsare/adâncire);
– găsirea unei destinații utile produselor din activitățile de modelaj.
6 . Activități practice și elemente de activitate casnică
– analizarea senzorio- motrică a însușirilor caracteristice ale materialelor;
– dobândirea unui sistem de deprinderi practice accesibile de mânuire, de prelucrare;
– aplicarea deprinderilor dobândite în confecționarea de produse (înșirare, mototolire, rupere, tăiere cu foarfeca, îndoire, lipire, bobinare, șnuruire, îmbinare, elemente casnice);
– asamblarea diferitelor materiale, forme, elemente componente pentru a reda imaginea unor obiecte sau ființe;
– dobândirea încrederii în forțele proprii, independență în acțiune, răbdare și disciplină în muncă;
– să lucreze corect, ordonat și curat ducând până la capăt lucrul început;
– să manifeste interes și respect față de produsele muncii oamenilor;
– cunoașterea și utilizarea unor unelte simple de lucru pentru realizarea unei activităţi practice;
– cunoașterea diferitelor materiale de lucru, din natură ori sintetice.
7 . Educație fizică
– să se orienteze în schema corporală cunoscându-și posibilitățile motrice ale fiecărei părți;
– exersarea deprinderilor motrice utilitar aplicative (echilibru, târâre, tracțiune și împingere, transport de greutăți);
– orientarea în spațiu raportându-se la repere date;
– formarea corectă a deprinderilor motrice de bază (mers, alergare, săritură, aruncare și prindere);
– coordonarea mișcărilor în raport cu comenzile verbale sau regulile de joc;
– formarea unei ținute corporale corecte, manifestând autocontrol în exersare;
– să manifeste spirit de echipă, cultivându-şi trăsături pozitive de caracter;
– executarea de mișcări ritmate prin antrenarea diferitelor părți ale corpului;
– să se exprime liber asociind mișcărilor sentimente, trăiri;
8 . Educație muzicală
– diferențierea sunetelor din mediu pentru dezvoltarea auzului;
– diferențierea auditivă a timbrului, intensității, duratei și înălțimii sunetelor din mediu și pe cele muzicale;
– interpretarea cântecului cu acompaniamentul jucăriilor muzicale;
– interpretarea cântecelor însoțite de mișcări sugerate de textul lor;
– audierea cu atenție a unor fragmente muzicale, cântece pentru a le cunoaște;
– intonarea de cântece pentru copii;
– să cânte acompaniați de educatoare.
ACTIVITĂȚI OPȚIONALE (susținute de educatoare în timpul programului educațional și aprobate de părinți)
- Căsuța cu povești – activitate opțională de educare a limbajului
ACTIVITĂȚI EXTRACURRICULARE
- Plimbări și activități recreative în curtea grădiniței și parcuri;
- Vizite tematice la fabrica de pâine,cabinet stomatologic, muzee, teatre, expoziții, Ferma animalelor etc;
- Organizarea de serbări școlare cu diferite ocazii: Crăciun, 8 Martie, 1 Iunie, sfârșit de an școlar;
- Activități interactive cu părinții – programate și anunțate din timp
- Excursii școlare;
- În grădinița vom invita periodic reprezentanți ai Politiei, ai unor cabinet psihologice și kinetoterapeutice;
OFERTA EDUCAȚIONALĂ MAI CUPRINDE:
- Personal didactic calificat
- Supraveghere și control permanent;
- Asistenta medicala permanenta;
- Logoped