OFERTA EDUCAŢIONALĂ – GRUPA MIJLOCIE B
AN ŞCOLAR 2023-2024
EDUCATOARE: IONELA TUDORESCU
BIANCA CHIRCU- ARDEI
MOTTO
“Să-i educăm pe copiii noștri pentru lumea de azi, Această lume nu va mai exista când ei vor fi mari și nimic nu ne permite să știm cum va fi lumea lor. Atunci să-i învățăm să se adapteze.”
VIZIUNE
Dacă ar fi să alegem din etapele vieţii pe cea mai frumoasă, ne-am opri la prima: COPILĂRIA, ne propunem crearea unui climat socio – educaţional adecvat unei pregătiri de calitate, a unui mediu democratic şi creativ pentru satisfacerea nevoilor de învăţare ale tuturor copiilor, asigurând egalitatea de şanse.
MISIUNE
Promovarea unui învăţământ deschis şi flexibil, capabil să asigure accesul egal pentru toţi copiii, indiferent de condiţia socială şi materială, de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă, din perspectiva formării de abilitaţi, competenţe, atitudini şi valori necesare unei inserţii şcolare.
VALORI
– CALITATE
– PROFESIONALISM
– SPIRIT DE ECHIPĂ
– CREATIVITATE
– RESPONSABILITATE
– IMPLICARE
– TOLERANŢĂ
– EGALITATE ÎN ȘANSE
OBIECTIVE
– responsabilizarea tuturor factorilor educaţionali pentru promovarea unui învăţământ preşcolar de calitate;
– asigurarea de condiţii egale de acces la programele de învăţare şi sprijin pentru toţi preşcolarii prin creearea unui mediu sigur şi sănătos;
– încurajarea iniţiativei, autonomiei, creativităţii;
– accentuarea dimensiunii educative extraşcolare;
– dezvoltarea de proiecte şi parteneriate comunitare;
– asigurarea unei comunicări reale şi eficiente între cadrele didactice, copii, părinţi, comunitate;
– aplicarea unui curriculum corespunzător standardelor de calitate.
ACTIVITĂŢI EXTRACURRICULARE:
– excursii tematice, vizite, drumeţii, serbări; – concursuri;
– creaţii plastice;
– cultură generală;
– expoziţii pe diverse teme;
– vizionări spectacole;
– aniversări şi onomastici;
– activităţi în aer liber;
– acţiuni ecologice;
– schimburi de experienţă cu instituţii similare;
– parteneriate.
PARTENERIATE EDUCAȚIONALE
– inițierea de proiecte educaționale în parteneriat
– cu comunitatea locală.
PROIECTAREA ACTIVITĂȚII
Predarea necesită proiectare. Fără aceasta activităţile noastre ar fi lipsite de o anumită direcţionare şi vor avea o eficienţă mai scăzută. Când ne proiectăm activitatea, luăm în considerare nevoile copiilor – nevoile lor emoţionale, sociale, fizice, capacităţile lor intelectuale.
Proiectarea sau design-ul instrucţional este o activitate de anticipare a paşilor ce urmează a fi parcurşi pentru realizarea instrucţiei şi educaţiei.
Desfăşurarea cât mai eficientă a activităţii didactice implică o pregătire bine intenţionată a activităţii cadrului didactic, după o metodă raţională, pentru că un proiect bine gândit are ca rezultat un lucru bine făcut.
Etapele proiectării activităţii vor fi:
– definirea obiectivelor şi sistemului de referinţă spaţio-temporal;
– determinarea conţinuturilor;
– stabilirea strategiilor optime de acţiune;
– stabilirea criteriilor şi a instrumentelor de evaluare.
În urma evaluărilor iniţiale, voi proiecta activitatea în funcţie de dezvoltarea psihică a copiilor, de nivelul general al grupei, de necesităţile copiilor şi de cerinţele programei.
Vom ţine cont de faptul că, la grupa mijlocie, copilul manifestă în ansamblu o mai mare dorință de cunoaștere. Câmpul atenţiei este dominat de o înţelegere mai profundă a situaţiilor. Caracteristică este adaptarea mai evidentă a conduitelor faţă de diferite persoane. Capacitatea de învăţare este activă şi dublată de interese de cunoaştere care încorporează forme mai evoluate de simbolizare în care acţionează integratori verbali.
În timpul desfăşurării activităţilor, ne vom preocupa de asigurarea conţintului ştiinţific al învăţării. Trebuie să adaptăm permanent contextul învăţării în funcţie de nevoile copiilor şi să creăm un cadru stimulativ înainte de începerea activităţilor prin utilizarea unor tehnici specifice de captare a atenţiei.
Vom pune la dispoziţia copiilor materiale şi echipamente adecvate vârstei lor şi temei săptămânii. Vom planifica o serie de activităţi interesante pentru a angaja copiii în experienţe de învăţare activă, voi încuraja jocul, explorarea şi experimentarea. Voi stabili sarcini de învăţare adecvate particularităţilor de vârstă şi vom încuraja copiii să coopereze prin tema propusă şi materialele puse la dispoziţie. Îi vom implica pe copii în asumarea unor responsabilităţi (curăţenia, liniştea din grupă, calculatorul, împărţirea materialelor, distribuirea gustării), îi vom încuraja să participe la discuţii apreciindu-le contribuţia şi îi vom stimula să îşi susţină propriile păreri. Totodată le vom permite copiilor să adreseze întrebări în legătură cu conţinutul activităţii sau cu modul de desfăşurare al acesteia, copiii fiind astfel implicaţi în propriul proces de dezvoltare şi educare.
Interacţiunile dintre copii şi educatoare sunt frecvente şi pozitive, demonstrând respect şi interes, ele nu sunt discriminatorii în funcţie de sexul copilului şi nici influenţate de rasă, religie, statutul social sau de cultură al familiei din care acesta provine. Interacţiunile care au loc în sala de grupă stimulează apariţia comportamentelor prosociale ale copiilor (ajutor reciproc, utilizarea în comun a materialelor etc). Nu vom folosi metode disciplinare negative, ci vom crea o atmosferă de încredere şi respect.
Activităţile se desfăşoară ca o succesiune logică a evenimentelor instruirii. Explicaţiile clare, precise şi corecte, însoţite de o gestică şi o mimică potrivită, vor sprijini şi îndruma gândirea şi acţiunea copiilor.
Vom desfăşura activităţi care să placă celor mici, folosind atât metode tradiţionale, precum şi metode interactive de grup.
Activităţile din curriculum naţional sunt desfăşurate integrat si interdisciplinar, dând unitate si continuitate obiectivelor programei, privind următoarele:
Activități pe domenii experențiale:
• domeniul ştiinţă, activităti de cunoaştere a mediului si activităţi matematice;
• domeniul limbă si comunicare;
• domeniul psiho-motric;
• domeniul estetic și creativ, activități artistico-plastice și activităţi muzicale;
• domeniul om și societate, activităţi de educație pentru societate, dar si activități practice.
Activiăţi liber alese:
– construcţii; – artă; – bibliotecă; – joc de rol; – știință;
– nisip și apă.
Activităţi de educaţie socială:
– educaţie religioasă;
– educaţie ecologică;
– educaţie rutieră;
– educaţie sanitară.
Activităţi de după amiază:
– activităţi de dezvoltare personală;
– activităţi liber alese;
– activități pe domenii experențiale.