OFERTA EDUCAŢIONALĂ – GRUPA MARE B
AN ŞCOLAR 2023-2024
EDUCATOARE: Prof.înv.preșc. Diana Pupăzan
Prof.înv.preșc. Ramona Filip
Grupa Mare B , parte integrantă a Grădiniței P.P. Nr. 38 din Timișoara, promovează o ofertă educaţională completă, adaptată particularităţilor copiilor, ţinând cont de aptitudinile şi calităţile fiecăruia.
ACTIVITĂŢI PE DOMENII EXPERIENŢIALE (din CURRICULUM NAŢIONAL)
- Educarea limbajului
- comunicarea de impresii, idei despre aspecte din mediul social şi natural;
- înţelegerea şi transmiterea de mesaje simple; reacţionarea la acestea ;
- participarea la activităţile de grup/de joc atât în calitate de vorbitor, cât şi de auditor;
- distingerea sunetelor ce compun cuvintele, pentru a le pronunţa corect;
- învăţarea de cuvinte noi, conştientizându-le înţelesul, pentru a le folosi în contexte adecvate;
- îmbogăţirea vocabularului activ şi pasiv pe baza experienţei, activităţii personale şi/sau a relaţiilor cu ceilalţi şi simultan utilizarea unui limbaj oral corect din punct de vedere gramatical;
- exprimarea corectă din punct de vedere sintactic, în propoziţii simple;
- audierea cu atenţie a unor texte pentru mărirea orizontului de cunoaştere;
- receptarea unui text înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale acestuia;
- exprimarea în propoziţii simple trăiri, întâmplări din experienţa proprie sau a altor copii/adulţi în reproducerea unor poezii/poveşti;
- utilizarea efectivă a instrumentelor de scris, stăpânind deprinderile motrice elementare necesare folosirii acestora;
- să înţeleagă că tipăritura (scrisul) are înţeles (semnificaţie);
- să utilizeze desene, simboluri pentru a transmite semnificaţie.
- să descopere că scrierea îndeplineşte anumite scopuri, cerinţe sociale şi să se folosească de această descoperire (ex.: recunoaşte şi respectă simboluri care avertizează asupra prezenţei/existenţei unui pericol sau care arată direcţia, destinaţia unei clădiri/unui loc etc.).
2. Cunoaşterea mediului înconjurător
- cunoașterea unor elemente componente ale lumii înconjurătoare (obiecte, aerul, apa, solul, vegetaţia, fauna, fiinţa umană ca parte integrantă a mediului, fenomene ale naturii), precum şi interdependenţa dintre ele folosind materiale intuitive;
- aplicarea normelor de comportare specifice asigurării sănătăţii şi protecţiei omului şi naturii;– cunoaşterea unor elemente ale culturii şi religiei mediului social din care face parte;
- îmbogăţirea experienţei senzoriale, ca bază a cunoştinţelor matematice referitoare la recunoaşterea, denumirea obiectelor, cantitatea lor, clasificarea, constituirea de grupuri/ mulţimi, pe baza unor însuşiri comune (formă, mărime, culoare) luate în considerare separat sau mai multe simultan;
- clasificarea obiectelor şi fiinţelor după unul sau mai multe criterii asociate;
- să numere de la 1-10, recunoscând grupele cu 1-10 obiecte şi cifrele corespunzătoare;
- să-şi formeze reprezentări corecte despre formele geometrice plane- cerc, pătrat, triunghi;
- efectuarea de operaţii cu grupele de obiecte constituite în funcţie de diferite criterii date ori găsite de el însuşi: triere, grupare/regrupare, comparare, clasificare, ordonare, apreciere a cantităţii prin punere în corespondenţă;
- compunerea şi rezolvarea de probleme simple, implicând adunarea/ scăderea în limitele 1-10.
- identificarea poziţiei unui obiect într-un şir utilizând numeralul ordinal;
- efectuarea de operaţii şi deducţii logice, în cadrul jocurilor cu piesele geome-trice;
- să raporteze numărul la cantitate;
- aprecierea globală a cantităţii de obiecte concrete şi raporturile cantitative dintre două grupuri comparate, folosind un limbaj adecvat;
- înţelegerea şi numirea relaţiilor spaţiale relative, plasarea obiectelor într-un spaţiu dat ori să se plaseze corect el însuşi în raport cu un reper dat;
3. Activităţi matematice
- să comunice impresii, idei despre aspecte ale mediului înconjurător;
- recunoaşterea anumitor schimbări şi transformări din mediul înconjurător;
- să recunoască şi să descrie verbal şi/sau grafic anumite schimbări şi transformări din mediul apropiat;
- cunoaşterea aspectelor caracteristice mediului apropiat pentru a se adapta uşor la cerinţele acestuia.
4. Educaţie pentru societate
- cunoaşterea persoanelor din mediul apropiat;
- cunoaşterea normelor de comportare necesare integrării în viaţa socială (igiena personală; familie, grădiniță, grup de joacă);
- respectul de sine (politețe, sinceritate, hărnicie, prietenie, toleranță);
- manifestarea spiritului de echipă prin colaborare la realizarea unei activităţi în comun;
- cunoaşterea şi aplicarea regulilor de igienă personală;
- cunoașterea şi utilizarea unor unelte simple de lucru pentru realizarea unei activităţi practice;
- să cunoască diferite materiale de lucru, din natură ori sintetice;
- să efectueze operaţii simple de lucru cu materiale din natură şi sintetice;
- formeze deprinderi practice şi gospodăreşti;
- manifestarea atitudinii pozitive faţă de fiinţe şi lucruri;
- cunoașterea drepturilor copilului în viaţa socială;
- conştientizarea consecinţelor pozitive şi negative ale comportamentelor sale asupra sa şi a celorlalţi;
- cunoaşterea de reguli de securitate personală (reguli de circulație);
- înţelegerea semnificaţiei unor evenimente social-culturale.
5. Educaţie plastică
- redarea temelor plastice specifice desenului (punctul, linia, forma-spontană, decorativă);- obţinerea de efecte plastice, forme spontane şi elaborate prin tehnici specifice picturii (dactilopictură, fuzionare, presare, stropire, amprentare, șablonul, ștampilare);
- identificarea culorilor și folosirea acestora corespunzător (culori primare, calde, reci);
- aplicarea diferitelor tehnici de lucru pentru a obţine forme cât mai apropiate de realitate;
MODELAJ
- exersarea deprinderilor tehnice specifice modelajului în redarea unor teme plastice (mișcare circulară, translatorie, lipire, aplatizare/apăsare/adâncire);
- găsirea unei destinaţii utile produselor din activităţile de modelaj.
- cunoaşterea denumirii materialelor şi a însuşirilor acestora;
- perceperea frumosului din natură, dezvoltându-şi spiritul de observaţie.
- înţelegerea procedeului de lucru prin exersare;
- utilizarea unui limbaj adecvat cu privire la diferitele activităţi plastice concrete;
- mânuirea corectă a instrumentelor şi materialelor de lucru;
- cunoaşterea denumirii instrumentelor şi materialelor de lucru folosite;
6. Activităţi practice şi elemente de activitate casnică
- dobândirea unui sistem de deprinderi practice accesibile de mânuire, de prelucrare;
- asamblarea diferitelor materiale, forme, elemente componente pentru a reda imaginea unor obiecte sau fiinţe;
- să lucreze corect, ordonat şi curat ducând până la capăt lucrul început;
- cunoașterea şi utilizarea unor unelte simple de lucru pentru realizarea unei activităţi practice;
- cunoașterea diferitelor materiale de lucru, din natură ori sintetice
- să manifeste interes şi respect faţă de produsele muncii oamenilor;
- dobândirea încrederii în forţele proprii, independenţă în acţiune, răbdare şi disciplină în muncă;
- aplicarea deprinderilor dobândite în confecţionarea de produse (înșirare, mototolire, rupere, tăiere cu foarfeca, îndoire, lipire, bobinare, șnuruire, îmbinare, elemente casnice);
- analizarea senzorio-motrică a însuşirilor caracteristice ale materialelor;
7. Educaţie fizică
- exersarea deprinderilor motrice utilitar aplicative (echilibru, târâre, tracțiune și împingere, transport de greutăți);
- formarea corectă a deprinderilor motrice de bază (mers, alergare, săritură, aruncare și prindere);
- formarea unei ţinute corporale corecte, manifestând autocontrol în exersare;
- executarea de mişcări ritmate prin antrenarea diferitelor părţi ale corpului;
- să se exprime liber asociind mişcărilor sentimente, trăiri;
- să manifeste spirit de echipă, cultivându-şi trăsături pozitive de caracter;
- coordonarea mişcărilor în raport cu comenzile verbale sau regulile de joc;
- orientarea în spaţiu raportându-se la repere date;
- să se orienteze în schema corporală cunoscându-şi posibilităţile motrice ale fiecărei părţi;
8. Educaţie muzicală
- diferenţierea auditivă a timbrului, intensităţii, duratei şi înălţimii sunetelor din mediu şi pe cele muzicale;
- interpretarea cântecelor însoţite de mişcări sugerate de textul lor;
- intonarea de cântece pentru copii;
ACTIVITĂŢI OPŢIONALE (susţinute de educatoare în timpul programului educaţional si aprobate de părinţi)
- să cânte acompaniaţi de educatoare.
- audierea cu atenţie a unor fragmente muzicale, cântece pentru a le cunoaşte;
- interpretarea cântecului cu acompaniamentul jucăriilor muzicale;
- diferenţierea sunetelor din mediu pentru dezvoltarea auzului;
ACTIVITĂŢI EXTRACURRICULARE
- Plimbari si activitati recreative in curtea grădiniței și parcuri;
- Vizite tematice la fabrica de paine,cabinet stomatologic, muzee, teatre, expozitii, Ferma animalelor etc;
- Organizarea de serbari scolare cu diferite ocazii: Craciun, 8 Martie, 1 Iunie, sfarsit de an scolar;
- Activități interactive cu părinții – programate și anunțate din timp
- Excursii scolare;
- In gradinita vom invita periodic reprezentanti ai Politiei, ai unor cabinet psihologice şi kinetoterapeutice;
OFERTA EDUCAŢIONALĂ MAI CUPRINDE:
- Personal didactic calificat
- Supraveghere si control permanent;
- Asistenta medicala permanenta;
- Logoped